Sjukhusbesök

Jag vet inte om det är jag som är extra känslig men jag hakar ofta upp mig på, som jag tycker, komiska detaljer i vardagen. Min dotter bröt armen för en vecka sedan och idag var det dags för återbesök. När vi skulle upp till avdelningen strulade hissen. Det är väl inget konstigt med det, men det blir lite komiskt att de placerat just ortopedavdelningen på tredje våningen. Många av patienterna som är i behov av just den tjänsten kan naturligtvis inte gå i trappor. Undrar lite hur de tänkte där…

”nu ska vi se, vi lägger allergiavdelningen på plan ett. Hmmmm… var ska vi placera avdelningen för alla som har brutit benen? Ja! Vi lägger den på tredje våningen!!!”

En annan skön grej. De första röntgentiderna är kl 7.00. Det tar ett par minuter att röntga ett ben eller en handled. Läkarna är på plats 20 i nio. När vi var där satt det en gammal kvinna i 85-årsåldern som hade väntat en och en halv timme på doktorn som skulle kontrollera bilderna.

Humor på hög nivå – åtminstone i Nisseland…

~ av nisseland på juni 1, 2009.

2 svar to “Sjukhusbesök”

  1. Kan det månne vara ett medvetet försök till att hålla nere vårdköerna? Vem vet, om skiten legat på markplan så hade kanske väntetiden varit bortåt sju åtta timmar istället…

  2. ännu bättre: inne på en del av rummen på akutmottagningen finns skyltar med telefonnummret till sjukvårdsupplysningen.. hur tänkte man där egentligen..

Lämna en kommentar